Wot Perfection memenangi akhir kuda kuda bukan asli berwarna HOYS

  • Pemain pertunjukan Scotland, Richard Telford mencapai kerjaya pertama di Pameran Kuda Tahun Ini (HOYS) 2022 apabila dia menjulang kuda kuda bukan asli berwarna HOYS tahun ini, ditaja oleh CHAPS (UK)/Man Wah UK, menunggang Wot Perfection Lindsay McCulloch (Spook).

    Richard telah banyak kali memerintah di Birmingham, tetapi ini adalah kali pertamanya memenangi kelas dengan pesaing berwarna.



    Wot Perfection, seekor kuda betina berusia sembilan tahun oleh Free Spirit daripada Walinka, layak untuk HOYS di Royal Highland Show.

    Richard pertama kali terserempak dengan Spook ketika dia keluar dan mengajar:

    “Saya melihatnya di atas pintu kandang dan berkata kepada pemilik halaman ‘kuda apa itu’. Saya bertanya sama ada dia dijual dan bersyukur dia dijual.”

    Spook pada mulanya dibeli oleh Anne Vestey, sebelum Lindsay mengambil alih hak miliknya:

    “Lindsay jatuh cinta dengannya,” kata Richard. “Lindsay tidak mahu kuda betina berwarna pada mulanya, tetapi dia memujanya. Dia tunggangan yang hebat. Dia agak kuda betina kecil tetapi dia menunggang seperti dia 16.2hh.”

    “Kami mempunyai dia sejak dia berusia empat tahun dan kami sengaja membawanya perlahan-lahan dengannya,” tambah Richard.

    Lindsay bekerja sebagai peguam di Edinburgh:

    “Kuda adalah pelariannya dan dia juga menunggang Spook, tetapi dia mahu saya menunggangnya ke sini,” kata Richard.

    Castra keturunan rumah Stephanie Fitt, yang ditunggangi oleh Rhianon Loader, menduduki tempat kedua dalam final kuda kuda bukan asli berwarna HOYS. Strinesdale Matador berusia enam tahun, yang keluar dari Fairfax C, layak di Stoneleigh Horse Show pada bulan Ogos.

    Anda juga mungkin berminat dengan…

    Jangan lepaskan satu detik aksi dari HOYS pada HorseandHound.co.uk tanpa had pada jumlah yang anda boleh membaca dari serendah £1 setiap minggu dengan a Langganan laman web Horse & Hound tanpa had. Sertai sekarang. Selain itu, nikmati laporan majalah HOYS setebal 22 halaman penuh kami, termasuk analisis mendalam bagi semua tayangan dan lompat tunjuk, serta ulasan eksklusif, yang dijual pada hari Khamis 13 Oktober

  • Leave a Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *