View Point bersara dari gelanggang selepas berdiri kuda tertinggi HOYS 2022

  • Pemburu ringan Jill Day yang luar biasa View Point (Sean) telah tunduk keluar dari gelanggang pertunjukan di Pameran Kuda Tahun Ini (HOYS) 2022 ketika dia menjulang gelaran kuda tertinggi Supreme Products HOYS untuk tahun kedua berturut-turut.

    Pelumba dan penerbitnya Robert Walker tidak meninggalkan peluang dalam pra-penghakiman tertinggi, meminta Sean untuk dua gallops, pertukaran terbang dan berhenti persegi yang hebat.



    Selepas kemenangan tertinggi mereka tahun lalu, Robert teragak-agak untuk membawa Sean yang berusia 11 tahun, juara Royal Windsor empat kali dan kuda tertinggi Diraja Antarabangsa (RIHS), kembali ke HOYS.

    “Kami tidak fikir kami boleh meningkat pada tahun lepas,” kata Robert selepas dia merangkul kejuaraan pemburu awal minggu ini, menjadikan Sean satu-satunya kuda yang memenangi anugerah pemburu HOYS empat kali sepanjang kariernya. “Saya bimbang ia mungkin antiklimaks jadi kami mempertimbangkan untuk membawa salah seorang pelajar mudanya. Tetapi Jill berkata kita harus membawanya kerana dia adalah kuda kita seumur hidup.”

    “Dia telah menjadi kuda yang menggerunkan bagi kami,” tambah Robert, yang membeli Sean sebagai anak kuda untuk Jill. “Dia memberi kami beberapa hari yang hebat dan dia tidak pernah memberikan kurang daripada 120%. Tetapi mereka tidak boleh melakukannya selama-lamanya. Pada satu ketika kita perlu memanggilnya sehari, dan mengapa tidak pergi ke puncak.”

    Sean mungkin telah tamat di gelanggang persembahan, tetapi dia kini akan menikmati tamasya di padang perburuan.

    “Dia akan keluar memburu tidak lama lagi,” kata Robert. “Adrenalin di gelanggang utama itu sangat mengagumkan.

    “Kemenangan ini bukan sahaja Sean dan saya. Ia adalah usaha seluruh pasukan. Apabila saya naik ke peringkat penghakiman awal petang ini, saya berkata kepada Sean ‘marilah, mari kita buat sekali lagi’ dan dia menarik segala-galanya sekali lagi. Saya sangat bertuah mempunyai dia.”

    Yang tertinggi diadili oleh Marcus Capel, Ketua Pegawai Eksekutif Kelab Pony, dan hakim lompat pertunjukan FEI Val Turner.

    Val berkata: “Betapa mata dia penuh. Dia cemerlang dan mempunyai semua karisma di dunia. Kami tidak tahu dia akan bersara, yang menjadikannya lebih emosional.”

    Anda juga mungkin berminat dengan…

    Jangan lepaskan satu detik aksi dari HOYS pada HorseandHound.co.uk tanpa had pada jumlah yang anda boleh membaca dari serendah £1 setiap minggu dengan a Langganan laman web Horse & Hound tanpa had. Sertai sekarang. Selain itu, nikmati laporan majalah HOYS setebal 22 halaman penuh kami, termasuk analisis mendalam bagi semua tayangan dan lompat tunjuk, serta ulasan eksklusif, yang dijual pada hari Khamis 13 Oktober

  • Leave a Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *