Ros Canter menguasai 2022 dressage lead

  • Ros Canter dari Britain adalah pelumba terakhir ke arena perbicaraan Ujian Kuda Pau petang tadi (27 Oktober), tetapi dia mempamerkan aksi cemerlang bersama Rehy Royal Diamond untuk mendahului selepas hari pertama pertandingan.

    Menunggang anak lelaki Christopher Makin berusia 11 tahun, yang membuat penampilan sulung di peringkat lima bintang, Ros mencatatkan markah 27.5.



    “Saya sangat gembira dengannya kerana dia bukan kuda yang paling mudah untuk membetulkan otaknya,” kata Ros selepas ujiannya. “Dia agak riang dan selalu melihat orang ramai dan melakukan perkara yang tidak sepatutnya dia lakukan, terlepas perubahan apabila dia tidak sepatutnya dan kemudian bergaduh di tempatnya – dia hanya seorang yang periang.”

    Ros menjelaskan bahawa Rehy Royal Diamond mendapat manfaat daripada format tiga hari.

    “Kami memerlukan tiga hari kerana keputusan sehari beliau bukan sesuatu yang perlu diteruskan kerana dia hanya perlu berada di tempat lebih lama dan agak bosan dengan suasana. Dia melakukan ujian tanpa kesilapan sepenuhnya, yang tidak pernah didengari untuknya.”

    Ros berkata bahawa pemberhentiannya adalah kemuncak bagi mereka dalam ujian persalinan Ujian Kuda Pau, kerana ia adalah sesuatu yang telah dilalui oleh gending ini pada masa lalu.

    “Dia berdiri dalam keadaan terhenti dengan kepalanya yang tidak bergerak, yang merupakan sesuatu yang paling kami hadapi, dan agak sukar untuk berlatih dengan kuda – tidak melakukan hentian yang hebat sudah menjadi kebiasaan baginya,” jelasnya. . “Juga kebolehtunggangan dan perubahan penerbangannya adalah baik dan hakikat saya telah berjalan sepanjang perjalanan adalah pencapaian besar untuknya.”

    Ros menjelaskan bahawa minggu ini adalah misi “mencari fakta” untuknya dengan kuda ini.

    “Saya tidak ragu-ragu tentang skop dan kebolehan serta kemurahan hati kuda ini, cuma binaan dan bentuknya yang bermakna kadangkala dia hilang keseimbangan. Dia sangat lama melangkah jadi saya telah bergelut pada masa lalu menjelang akhir kursus untuk menahannya, bukan kerana dia mahu berlari dengan saya, tetapi kerana langkahnya menjadi terlalu besar dan saya rasa saya perlu membayar pampasan dan perlahankan agak banyak.

    “Jadi saya agak realistik. Jika kita mempunyai pengalaman yang hebat, itu akan membantu kita. Saya akan pergi secepat yang saya boleh dengan cara yang selamat, dan semoga dia pulang dengan menikmati pengalaman itu.”

    Anda mungkin juga berminat dengan:

    Ikuti semua berita tergempar, pandangan di sebalik tabir dan tindakan terbaik sepanjang Ujian Kuda Pau tanpa had pada jumlah yang anda boleh baca dari serendah £1 setiap minggu dengan Langganan tapak web tanpa had Horse & Hound. Daftarlah sekarang. Selain itu, nikmati laporan majalah penuh kami tentang Pau Horse Trials dalam majalah bertarikh 3 November.

  • Leave a Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *