Keputusan rentas desa Ujian Kuda Pau 2022: Pelumba Britain mendahului

  • Terdapat penghujung kisah dongeng untuk merentas desa Ujian Kuda Pau hari ini (29 Oktober) apabila pelumba terakhir hari itu, David Doel, mengelilingi trek sebagai salah satu daripada hanya empat untuk menamatkan dalam masa optimum 11 minit. Dia kekal dengan dressage 30.6, yang meletakkannya di tempat ke-15 selepas fasa pertama.

    Pelumba Britain itu berada di atas kapal Gillian Jonas, Galileo Nieuwmoed, 11 tahun yang sangat konsisten, yang tidak berjaya menamatkan trek lima bintang Pierre Michelet dengan sembilan saat di tangan.



    “Dia hebat dan saya sangat bertuah kerana menunggang kuda istimewa itu,” kata David. “Dia cukup mega dan dia memberi saya tunggangan yang hampir sempurna sepanjang perjalanan. Kami baru sahaja menambah beberapa langkah tambahan tepat di penghujung di pagar 27 [Maison & triple brushes de Crédit Agricole Pyrénées-Gascogne]yang sedikit mengecewakan saya, tetapi dia cantik dan berhati-hati. Dia adalah kuda yang besar, luas, berani dan dia sangat hebat.”

    David menjelaskan dia mengalami kerosakan teknikal pada jam randiknya semasa dia memulakan pusingan merentas desa Ujian Kuda Pau.

    “Saya sebenarnya memberhentikan jam saya secara tidak sengaja ketika saya meninggalkan kotak permulaan sambil menekannya dua kali dan menyedari ia tidak berjalan,” katanya.

    David yang berusia dua puluh sembilan tahun telah menikmati prestasi yang hebat bersama Galileo Nieuwmoed. Mereka berada di tempat keenam di Badminton musim bunga ini dan ke-15 di Pau tahun lepas.

    “Dia buat kerja semalam dan buat kerja hari ini. Kami perlu memastikan dia semua cergas dan gembira serta bersedia untuk pagi esok, dan kemudian bimbang tentang lompatan selepas itu.”

    David berkata bahawa dia tidak suka melihat keputusan sebelum dia merentas desa, jadi dia tidak tahu bahawa dia mempunyai peluang untuk mendahului.

    “Saya tetap dalam gelembung kecil saya sendiri – saya menonton beberapa di skrin besar dengan ayah saya dan Izzy Taylor selepas perjalanan pertama saya dan kemudian naik.”

    Rentas desa terbukti sangat berpengaruh, tetapi tanpa sebarang kejatuhan buruk.

    Pemimpin semalaman Felix Vogg mengaktifkan pin mudah pecah dengan Colero, ditambah pula dengan 3.2 kesalahan masa, yang kini meletakkan mereka di tempat ke-10.

    Masa optimum sukar dicapai, dengan hanya empat pelumba yang menguruskannya – pendahulu semasa, ditambah dengan Karim Florent Laghouag dari Perancis dengan Triton Fontaine, yang berada di tempat ketiga, rakan senegara dari Perancis Maxime Livio dengan Carouzo Bois Marotin, yang di tempat keenam, dan seorang lagi dari Perancis. pelumba, Lucy Chateau bersama Viens Du Mont, yang berada di tempat ke-12 setelah berada di tempat ke-44 selepas berpakaian.

    Emily King, yang berada di tempat kelima selepas dressage mempunyai pusingan yang jelas dengan Valmy Biats. Mereka mendapat 11.6 kali penalti dan kini berada di tempat kelapan.

    Mollie Summerland, yang berada di tempat keempat selepas fasa pertama, kini berada di tangga ke-15 selepas mereka mengaktifkan peranti mudah pecah di pagar 21B, selekoh di dalam air di padang latihan kuda lumba.

    Izzy Taylor berada di tempat kedua selepas dressage dengan Monkeying Around, tetapi dua penolakan untuk mereka di pagar 9B, satu sudut selepas meja, dibayar kepada usaha mereka dan Izzy kemudian bersara.

    Tom McEwen juga bersara selepas dua kali kehabisan di pagar 4B, satu sudut selepas jatuh, dengan Bob Chaplin. Pasangan itu berada di tempat ketiga selepas fasa dressage.

    Anda mungkin juga berminat dengan:

    Ikuti semua berita tergempar, pandangan di sebalik tabir dan tindakan terbaik sepanjang Ujian Kuda Pau tanpa had pada jumlah yang anda boleh baca dari serendah £1 setiap minggu dengan Langganan tapak web tanpa had Horse & Hound. Daftarlah sekarang. Selain itu, nikmati laporan majalah penuh kami tentang Pau Horse Trials dalam majalah bertarikh 3 November.

  • Leave a Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *