Keputusan akhir liga gangsa dan perak HOYS pada hari pertama

  • Perlawanan akhir liga gangsa NAF Five Star menjadi milik Katie Robinson dan Mervs Thanks A Million II, seekor kuda betina yang “membenci semua orang” kecuali penunggangnya, pada hari pertama Pertunjukan Kuda Tahun Ini (HOYS).

    Katie dan pemain berusia 13 tahun itu menang hampir lapan saat, daripada Jake Jones di White Well Augusta Rio, dengan Louise McDonald dan Fanta-astic ketiga.



    “Ia adalah impian yang menjadi kenyataan,” kata Katie. “Setiap tahun saya datang dan menonton tetapi saya tidak pernah berpeluang bertanding di sini sebelum ini jadi ini tahun saya. Saya sangat gementar, tetapi saya berasa seperti seorang pemenang yang baru sampai ke sini dan ibu bapa saya sangat berbangga dengan saya.

    “Saya tahu kuda saya sangat berhati-hati jadi saya hanya mengejarnya semasa melompat – saya lebih suka keluar dengan tiang ke bawah dan tahu bahawa tanpa itu saya akan menang daripada hanya pergi untuk jelas – dan ia adalah satu perasaan yang luar biasa untuk menang, ia adalah pengalaman yang perlu dimiliki oleh semua orang.”

    Katie menambah tentang kuda betina Andrea Robinson: “Dia sangat sukar. Dia membenci semua orang, tetapi dia mencintai saya, dan itulah perkara utama!”

    Gemma Hallett menunggang BILLY JIVE

    Permulaan jam 3 pagi hari ini bernilai setiap menguap untuk Gemma Hallet, yang memenangi liga perak NAF Five Star di Billy Jive.

    Pasangan itu mengambil masa lebih setengah saat dari masa yang ditetapkan oleh Stephanie Gunn dan Jagerbomb, dengan Imogen Yule dan Blonde Ambition menduduki tempat ketiga.

    Gemma dan Billy Jive memenangi gelaran ini pada 2020, apabila HOYS dibatalkan kerana Covid dan perlawanan akhir kebangsaan diadakan di Pusat Ekuestrian Antarabangsa Aintree, tetapi nasib tidak menyebelahi mereka di NEC tahun lepas.

    “Dia seorang yang sangat aktif dan dia tidak berpuas hati tahun lepas, dengan semua bunyi latar belakang dan pencahayaan, dan melukai dirinya sendiri,” kata Gemma. “Jadi tahun ini kami memutuskan untuk bangun awal pagi.

    “Tidak banyak perkara yang saya bangun pada pukul 3 pagi, tetapi ini sangat berbaloi,” kata Gemma, sambil menambah walaupun dia dan Billy Jive pernah memenangi gelaran itu sebelum ini. “Majlis ini sangat besar – itulah yang diimpikan oleh semua orang.”

    Gabungan ini telah menikmati konsistensi yang hebat, dengan lebih daripada 20 kemenangan dalam setahun.

    “Saya melihat Stephanie pergi dahulu, dan dia pergi dengan cepat, jadi konsensus adalah untuk mencuba dan jika kami mempunyai tiang ke bawah, kami mempunyai tiang ke bawah,” kata Gemma.

    “Saya bernasib baik dengan kuda itu kerana saya mempercayainya sepenuhnya, dan kami sangat jarang mempunyai tiang melainkan saya benar-benar mengacaukan sesuatu. Dia cuba bersungguh-sungguh. Dia begitu konsisten dan memenangi banyak kelas, dan untuk menang di sini terasa seperti kami telah mencapai matlamat kami.”

    Anda juga mungkin berminat dengan…

    Jangan lepaskan satu detik aksi dari HOYS pada HorseandHound.co.uk tanpa had pada jumlah yang anda boleh membaca dari serendah £1 setiap minggu dengan a Tapak web Horse & Hound tanpa had langganan. Sertai sekarang. Selain itu, nikmati laporan majalah HOYS setebal 22 halaman penuh kami, termasuk analisis mendalam bagi semua tayangan dan lompat tunjuk, serta ulasan eksklusif, yang dijual pada Khamis 13 Oktober.

  • Leave a Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *