KBF Lucia memenangi gelaran kuda bukan asli yang ditunggang berwarna HOYS

  • Selepas beberapa roset kedua sepanjang minggu itu, Jayne Ross sangat gembira kerana menang pada hari terakhir Pameran Kuda Tahun Ini (HOYS) 2022 yang menunggang Polly Coles dan Debbie Harrod KBF Lucia (Poppy) dalam kuda bukan asli berwarna HOYS. tahun ini, ditaja oleh CHAPS (UK)/Burghwallis Stud.

    The Free Spirit berusia lima tahun, yang keluar dari Seabourne Swansdown, dibiakkan oleh Tony Reynolds dan Michael Cook.



    Bintang muda itu menyimpan tanda istimewa di hati Jayne, kerana dia berada di sebelah kuda jantan yang sama dengan kuda betina pujaan Jayne, juara tertinggi warna Royal International (RIHS) KBF Crescendo (Daphne) yang tidak dapat menghadiri HOYS tahun ini.

    “Poppy telah menyelamatkan minggu ini,” kata Jayne. “Walaupun kami mempunyai larian yang paling hebat, kami mempunyai beberapa saat. Poppy telah menjadi pemain yang hebat dan akhirnya menang untuk kami.”

    Jayne mengalu-alukan Poppy ke halaman rumahnya ketika dia berusia tiga tahun:

    “Kami sangat menyayanginya sehingga salah seorang pelanggan saya Jill Marsden membelinya bersama Debbie,” dedah Jayne. “Apabila Debbie perlu menjual separuh bahagiannya, Debbie membelinya dengan betul. Polly menunggangnya di sini tahun lepas ketika dia berusia empat tahun dan dia ketujuh.”

    Apabila ditanya sama ada Poppy boleh menjadi Daphne lain dalam pembuatan Jayne berkata:

    “Sudah tentu. Maksud saya, lihat betapa santainya dia. Dia baru dibuat untuk kerja itu. Ketika dia masih muda dia dipanggil Floppy Poppy kerana dia sangat santai.”

    Jill Wormall menunggang Joseph McNeil’s Financial Reward Tullabeg Connection berusia 10 tahun ke tempat kedua dalam kuda tunggangan bukan asli HOYS berwarna pada akhir tahun.

    Anda juga mungkin berminat dengan…

    Jangan lepaskan satu detik aksi dari HOYS pada HorseandHound.co.uk tanpa had pada jumlah yang anda boleh membaca dari serendah £1 setiap minggu dengan a Langganan laman web Horse & Hound tanpa had. Sertai sekarang. Selain itu, nikmati laporan majalah HOYS setebal 22 halaman penuh kami, termasuk analisis mendalam bagi semua tayangan dan lompat tunjuk, serta ulasan eksklusif, yang dijual pada hari Khamis 13 Oktober

  • Leave a Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *