Jessica Burke mengambil hatrik antarabangsa HOYS yang hebat

  • Bintang lompat pertunjukan minggu ini di Horse of the Year Show (HOYS) setakat ini tidak diragukan lagi ialah Jessica Burke dari Ireland, yang telah memenangi hatrik antarabangsa pada lawatan pertamanya ke persembahan itu.

    Bekas guru matematik dan Inpulss Louisa Church berusia sembilan tahun memenangi NAEC Stoneleigh Stakes pada hari Jumaat, kelas kelajuan satu pusingan, dengan Joe Whitaker dan Icaterina kedua, kemudian penumpuk hari Sabtu hanya lebih sepersepuluh saat di hadapan Mark Edwards dan Flying Tinker . Keputusan hari ini dalam kelas kuda laju tahun adalah sama seperti semalam, Jessica dan “Pulse” memandu laju pulang tepat di hadapan Mark dan Flying Tinker – yang mereka sendiri jauh daripada perlahan.



    Untuk memenangi mana-mana kelas di HOYS, apatah lagi tiga pertandingan antarabangsa, di atas kuda yang sama, dan pada penampilan sulung anda, adalah satu pencapaian yang menakjubkan, dan satu emosi untuk Jessica.

    “Saya tidak mempunyai kata-kata, sejujurnya,” katanya. “Untuk melakukan hatrik – saya tidak terlalu memikirkannya sebelum ini; Saya tahu ia bagus tetapi tidak menumpukan padanya, hanya cuba menerima setiap satu ketika ia datang, tetapi saya sangat percaya pada kuda itu.”

    Jessica berkata kursus hari ini lebih sukar daripada dua yang lain, dengan beberapa pusingan rumit pada separuh masa pertama.

    “Itu mungkin lebih lancar tetapi oh tuhanku, kuda betina itu menakjubkan,” kata Jessica. “Dan sebaik sahaja separuh masa pertama itu tidak dapat dihalang, dia hanya terbang. Dia berjuang dengan sangat kuat, dia hebat.”

    Jessica berkata skala pencapaiannya masih belum tenggelam, dan mungkin tidak sehingga dia pulang ke rumah.

    “Ia satu persembahan yang hebat; orang ramai, semuanya,” katanya. “Kuda betina ini adalah kekasih hati dan sangat menggembirakan semua orang dapat melihatnya dan apa yang kami ada sebagai perkongsian.

    “Rancangannya adalah untuk meningkatkannya ke bintang lima tahun depan. Saya tidak tahu berapa besar dia akan melompat tetapi kuda betina ini fikir dia boleh melakukan apa sahaja.”

    Jessica berkata ia adalah peristiwa yang penuh emosi; keluarganya ada di sini, dan pemilik Inpulss Louisa Church sangat gembira.

    “Dia menelefon semalam dan berkata dia menangis apabila kuda betina itu turun ke garisan tengah,” katanya. “Kuda betina itu mengagumkan, dan ia penuh emosi untuk semua orang.”

    Kini kira-kira tiga tahun sejak Jessica Burke meninggalkan pengajaran matematik untuk melompat sepenuh masa, dan walaupun dia masih mempunyai pilihan untuk kembali, ini tidak mungkin berlaku pada bila-bila masa tidak lama lagi.

    “Anda perlu mengejar impian anda,” katanya.

    Anda juga mungkin berminat dengan…

    Temui salah seorang bintang Ireland yang semakin meningkat, membida untuk mewakili negaranya dalam pasukan Piala Negara tahun depan

    Jangan lepaskan satu detik aksi dari HOYS pada HorseandHound.co.uk tanpa had pada jumlah yang anda boleh membaca dari serendah £1 setiap minggu dengan a Tapak web Horse & Hound tanpa had langganan. Sertai sekarang. Selain itu, nikmati laporan majalah HOYS setebal 22 halaman penuh kami, termasuk analisis mendalam bagi semua tayangan dan lompat tunjuk, serta ulasan eksklusif, yang dijual pada Khamis 13 Oktober.

  • Leave a Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *