HOYS puissance 2022 pergi ke bekas acara Olimpik

  • Ia bukanlah lawatan pertama yang buruk ke NEC untuk Komandan Geoff Curran, yang melepasi 2m19sm di Bishops Quarter untuk memenangi Ripon Select Foods HOYS puissance.

    Dalam ngeri persembahan malam Sabtu, dan kali pertama sejak kemenangan Padraig Judge dan Citi Business pada 2017 bahawa puissance HOYS tidak berpecah, bekas pemain terbaik Geoff dan gelding keturunan Ireland berusia 15 tahun adalah satu-satunya gabungan untuk membersihkan dinding merah pada pusingan kelima dan terakhir.



    “Orang ramai benar-benar menakjubkan, suasana di sana adalah cemerlang,” kata Geoff. “Saya tidak pernah ke persembahan itu sebelum ini dan saya gembira berada di sini. Dan untuk menang adalah lebih istimewa.”

    Geoff dan berangan besar, yang dimiliki oleh Menteri Pertahanan dan Gerard Murphy, memberikan persembahan paling lancar dalam pertandingan itu; Bishops Quarter melambai dengan tenang ke dinding pada setiap percubaan dan melonjakkannya seolah-olah ia mungkin satu kaki lebih tinggi.

    Tetapi Geoff berkata dia bekerja keras untuk memastikan kuda itu fokus di hadapan orang ramai kapasiti di NEC.

    “Dia mendapati melompat besar sangat mudah,” katanya. “Beberapa pusingan pertama adalah tentang membuat dia santai mungkin, dan dia biasanya menjadi lebih baik apabila dinding semakin besar, kerana ia sedikit menyokongnya.

    “Dia sangat berani, berbakat, luas dan jujur ​​– dia tidak akan pernah berkata tidak, tidak pernah – dan dia mungkin boleh menjadi kuda grand prix tetapi sangat sukar untuk memastikan dia fokus, dan sukar untuk ditunggangi apabila ada teknikal.”

    Geoff, yang mewakili Ireland di Sukan Olimpik Beijing, Sukan Ekuestrian Dunia 2006 dan 2010 dan Kejohanan Eropah 2011 dalam acara, berkempen Suku Bishops sehingga peringkat tiga bintang (kini empat bintang) tetapi mengubah disiplin kerana sukar untuk menghasilkan ujian dressage yang baik. Tetapi keupayaan melompatnya tidak pernah diragui.

    Geoff juga mungkin membawanya bertanding di Pameran Kuda Antarabangsa London pada bulan Disember.

    “Itu mungkin rancangannya sekarang!” katanya. “Dia sangat santai sejak dia tiba di sini, dan dia melakukan 1.35m di rumah minggu lalu dan sangat bagus di sana jadi saya mungkin telah melakukan beberapa bob pada diri saya!”

    Tempat kedua dimenangi Mark Edwards dan Montreuxs Tale, satu-satunya kombinasi lain yang bertanding di pusingan akhir, dan Guy Williams di Mr Blue Sky UK dan William Whitaker di Flamboyant III berkongsi ketiga.

    Anda juga mungkin berminat dengan…

    Jangan lepaskan satu detik aksi dari HOYS pada HorseandHound.co.uk tanpa had pada jumlah yang anda boleh membaca dari serendah £1 setiap minggu dengan a Tapak web Horse & Hound tanpa had langganan. Sertai sekarang. Selain itu, nikmati laporan majalah HOYS setebal 22 halaman penuh kami, termasuk analisis mendalam bagi semua tayangan dan lompat tunjuk, serta ulasan eksklusif, yang dijual pada Khamis 13 Oktober.

  • Leave a Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *