Aloha West Menyampaikan Penalaan Akhir Menjelang BC Sprint

Apabila 2021 Qatar Racing Breeders’ Cup Sprint (G1) pemenang Hello Barat percubaan untuk mempertahankan gelaran itu dalam perlumbaan tahun ini 5 Nov di Keenelandjurulatih Wayne Catalano percaya gaya lariannya boleh membantu kerana ujian enam furlong itu akan menjadi permulaan pertamanya dalam tempoh lebih empat bulan.

Aloha West menyelesaikan persiapan Piala Pembiaknya yang serius pada 31 Oktober di Keeneland apabila dia bekerja setengah batu dalam :47 2/5 di landasan yang baik.

“Itulah yang anda mahu lihat,” kata Catalano. “Dia bekerja dengan baik. Dia bekerja dengan baik, dan dia hampir tidak minum. Jadi saya gembira. Dia pergi :47 2/5 dan berlari keluar dalam 1:01 3/5 jadi itu sempurna.

“Kami tidak mahu lebih cepat daripada itu. Dia hanya pergi :58-dan-berubah. Kami hanya memerah dalam kerja-kerja.”

Catalano sedang bekerja keras untuk anak lelaki berusia 5 tahun Putar Keras kerana dia tidak berlumba sejak rali dari keempat untuk memenangi Kelly’s Landing Overnight Stakes 2 Julai di Churchill Downs. Catalano dan Aron Wellman, pemilik Eclipse Thoroughbred Partners, memilih untuk memberi Aloha West berehat selepas usaha itu, yang menyusuli penamat tempat ketiga pada 7 Mei di Churchill Downs Stakes yang dipersembahkan oleh Ford (G1) dan yang keempat di Bukit 11 Jun ‘n’ Dale Metropolitan Handicap (G1) di Taman Belmont.

Mendaftar untuk

Kira-kira empat minggu lebih awal daripada kemenangan mengecewakannya dalam Sprint tahun lepas di Dari lautdi mana dia mengalahkan juara pecut akhirnya Pahlawan Jackie Aloha West menduduki tempat kedua rapat dalam Stoll Keenon Ogden Phoenix Stakes (G2) di Keeneland. Walaupun Catalano lebih suka jalan yang sama tahun ini, dia yakin kudanya menuju ke arah yang betul dan berpendapat gaya lariannya boleh membolehkan dia memberikan usaha yang besar daripada pemberhentian.

“Apabila anda hanya perlu berlari tiga perlapan batu, itu membantu. Dengan gaya lariannya, dia hanya berlari tiga perlapan terakhir,” kata Catalano. “Dia tidak perlu melakukan semua kerja. Sudah tentu dia perlu berlari, tetapi dia tidak perlu membuat larian lima perlapan sejauh setengah batu.”

Aloha West bekerja lima kali di Kentucky pada bulan Oktober, secara rasmi menumbuk tiketnya kembali ke Sprint dengan angin sepoi-sepoi lima pelosok pada :58 3/5 25 Okt. di Keeneland. Dia menutup bulan yang sibuk dengan langkah Isnin, yang sekali lagi memperoleh peluru sebagai terpantas daripada tujuh kerja di kejauhan.

Catalano berkata pada hari Isnin bahawa Aloha West mungkin sekitar 90% dari segi kecergasan. Dia berharap itu mungkin cukup dengan gaya larian yang disebutkan di atas.

“Ini adalah apa yang kami lakukan (tahun ini). Ia adalah masa Piala Penternak, dan dia mungkin akan menjadi kuda jantan, jadi kami akan mengambil peluang dan di sini kami pergi,” kata Catalano. “Dia cukup bagus. Dia dalam keadaan baik. Kami semakin hampir untuk bersedia untuk perlumbaan kami.”

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *