Alice Homer mengangkat mahkota pemburu 2022 HOYS

  • Alice Homer meneruskan tradisi keluarganya untuk memenangi kelas pemburu Horse of the Year Show (HOYS) apabila Little Joe yang sangat konsisten — menang di Royal Windsor — melangkau pulang mendahului padang berpenduduk 37 orang dalam kejohanan pemburu kerja Westown Stud 2022 HOYS .

    Sekali lagi, pembina kursus inventif David Cole tampil dengan landasan yang menarik, menguji tetapi sangat adil, yang memerlukan keberanian, skop dan yang paling penting, ketaatan dan tunggangan yang tepat. Kesilapan tersebar secara merata tanpa sebarang halangan yang terbukti sebagai bogey.



    Hanya tiga daripada 36 pemain permulaan yang kembali tanpa cela – walaupun beberapa bunyi ketukan – tetapi sembilan pulang dengan hanya melakukan satu kesilapan.

    Selepas peringkat akhir, yang menyaksikan kesemua 12 pemain itu kembali masuk, Alice dan Little Joe keluar dari pesaing terdekat mereka, Will Pittendrigh dan bintang kuda betina musim pertamanya, Pimms o’Clock — juga sembilan — yang mana Will mempunyai harapan tinggi.

    “Pemenang kami adalah kuda yang sangat luas dan memberikan tunggangan yang indah,” kata hakim Nicholas Collins. “Dia hanya membawa saya dan membawa saya ke hadapan dengan patuh; dia adalah jenis kuda yang saya gembira untuk memburu.”

    Ini adalah kemenangan pertama pekerja dewasa Alice di HOYS, walaupun dia dan Little Joe secara ironisnya telah menang di Royal Windsor tahun ini dan kedua di Hickstead.

    Kanak-kanak berusia sembilan tahun yang besar itu pada asalnya datang kepada Alice dan ibunya Loraine untuk dijual. “Saya berjaya memujuk Grandy [Alice’s grandfather, David Tatlow] untuk membelinya untuk saya, “kata Alice. “Memenangi pekerja kuda di sini adalah tradisi keluarga juga, jadi saya gembira untuk meneruskannya!” Pasangan itu juga menduduki tempat kedua di Royal International, dan tidak pernah mengalami sebarang masalah sepanjang musim.

    Will juga gembira dengan kuda betinanya yang cantik, Pimms O’Clock, yang dinilainya tinggi. “Ini adalah musim terbuka pertamanya dan tahun lepas dia hanya membuat segelintir pertunjukan,” kata Will. “Dia masih seorang yang baru, tetapi walaupun ini kali pertama dia berada di sini, dia berjaya mengatasinya dengan cemerlang. Dia menyukainya, bagaimanapun, dan meningkat ke seluruh acara itu.

    Will, yang mana keputusan ini merupakan pencapaian terbaik peribadi, juga telah melayakkan diri ke Silver Lough yang sangat konsisten untuk perlawanan akhir pemburu kerja HOYS 2022, tetapi selepas Pimms melompat, memilih untuk menyelamatkannya ke perlawanan akhir pertengahan hujung minggu.

    Anda juga mungkin berminat dengan…

    Jangan lepaskan satu detik aksi dari HOYS pada HorseandHound.co.uk tanpa had pada jumlah yang anda boleh membaca dari serendah £1 setiap minggu dengan a Tapak web Horse & Hound tanpa hadlangganan. Sertai sekarang. Selain itu, nikmati laporan majalah HOYS setebal 22 halaman penuh kami, termasuk analisis mendalam bagi semua tayangan dan lompat tunjuk, serta ulasan eksklusif, yang dijual pada Khamis 13 Oktober.

  • Leave a Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *